همواره این اصل پایهای را بپذیرید که اگر کسبوکاری زنده و سرحال دارید محال است که از بحرانها و مشکلات دور باشد. هرگز نمیتوانید این آرزو را داشته باشید که کسبوکارتان بدون مشکل باشد.
مدیران با کمک نیروهای استخدام شده استراتژی و دیدگاه کسبوکار را تدوین یا حتی تغییر میداند. به عبارتی این مدیران چرخهای را ایجاد میکردند و روند آن را با کمک همکاران بهبود میدهند.
مدیران رتبه پنجم هر زمان موفقیتی در کسبوکار حاصل میشود آن را به تیم کاری و همکاران، شرایط بازار و حتی شانس نسبت میدهند و هیچوقت اینگونه نمیگویند که من باعث شدم این موفقیت حاصل شود.
چه عواملی باعث ماندگاری کسبوکارهای میشود؟ این سؤال آقای جیم کالینز بود. کالینز محققی درزمینهٔ کسبوکار و مدیریت بود.
هر کسبوکاری نیز مانند کودک است. ابتدا متولد میشود و توسط صاحب کسبوکار پا به عرصهی وجود میگذارد. مدتی کوچک باقی میماند و بهاصطلاح در این دوران مراحل کودکیاش را سپری میکند.
اگر کسبوکاری راه انداختهاید باید توجه داشته باشید که فقط یک کسبوکار داشته باشید. من همواره در کلاسها، همایشها و جلسات مشاوره به کارآفرینها بهشدت به این موضوع تأکید میکنم که فقط یک کسبوکار داشته باشید.
قیف محصولات ایدهای جالب و پولساز است که من سالهاست از این قیف استفاده میکنم. احتمالاً شما نیز در کسبوکارهای خود از این قیف استفاده کردهاید یا ممکن است بخشی از این فرایند را داشته باشید.
در تعریف رسانه آمده است که هر چیزی با مشتری یا خریدار ارتباط برقرار کند، رسانه است. برخی از این رسانههای فروش عبارت است از: فروشگاه، فروشنده، محصول، تبلیغات، نشریات، کارت ویزیت، لوگو، آموزشها و... . آموزش روش خرید، سادهترین آموزشی است که در هر کسبوکار میتواند ارائه شود.
برخی از این ابزارهای فروش، درفروش معمولی نیز به کار میرود، اما وجود آنها درفروش فعال بسیار لازم و ضروری است.