هر کسبوکاری که دارید اولین کاری که باید انجام دهید باید نیاز واقعی مشتریان را بشناسید. تا بتوانید بهترین محصولات را به بهترین مشتریانتان بفروشید. در ادامه با برخی از نیازهای رایج مشتریان آشنا میشوید.
پیشبینی آینده باعث افزایش آمادگی ما در برخورد و واکنش با مشکلات و بحرانهای پیش رو میشود. بنابراین بدون پیشبینی نمیتوان برای رشد کسبوکار برنامهریزی کرد.
با اینکه خیلی از کارآفرینان از این تعطیلی برای انجام کارهای عقب مانده مثل: اختصاص وقت بیشتر به خود و خانواده، مطالعه و برنامه ریزی برای کسبوکارشان استفاده کردند. اما برخی از ما کارآفرینان به دلیل درگیری های مالی که داریم دچار بحران عدم تمرکز شده ایم. بیشتر وقت ما صرف نگرانی در مورد مسائل مالی میشود و نمی توانیم با تمرکز به کارهای فکری و استراحت بپردازیم.
میل به موفق شدن و بهبود شرایط در همه انسانها وجود دارد. برخی افراد برای رسیدن به هدفهای خود تغییرات لازم را در برنامه و روش کار و زندگی شان ایجاد می کنند. خیلی از افراد هم آرزوی رسیدن به خواسته هایشان را دارند ولی حاضر نیستند هیچ تغییری در خودشان و برنامه هایشان داشته باشند.
من سالها در این تله گرفتار شده بودم. فکر می کردم زمینه کاری که در آن کار می کنم ممکن است آینده دار نباشد و یا در اثر اتفاقی منسوخ شود. به همین دلیل در طی بیش از 10 سال همزمان چند شغل متفاوت را اداره می کردم. البته بیشتر این کارها درآمدزا بودند. اما هیچکدام رشدی نداشتند و درجایی متوقف می شدند.