ترس خرید ملک

چگونه ترس خرید ملک را از بین ببریم؟

در ابتدا و شروع هر معامله ای ممکن است ما تردید برای انجام آن را داشته باشیم. گاهی دلایل آن برای ما روشن است و گاهی ترسی بدون دلیل وجود ما را در بر میگیرد. خرید ملک هم از این قاعده جدا نیست. اگر شما قصد خرید ملک را دارید اما واهمه دارید اول باید دلیل ترس خود را پیدا کنید به حل آن بپردازید.

به یاد داشته باشید که ترس یک واکنش کاملا طبیعی است، هنگامی که آینده برای ما روشن نباشد ما از برداشتن قدم بعدی میترسیم. در هر صورت نباید بگذاریم ترس موجب عدم پیشرفت ما در جنبه های مختلف شود.

چرا از خرید ملک میترسیم؟ راهکار آن چیست؟

با توجه به اینکه انسان ها زندگی متفاوتی را تجربه می کنند دلایل ترس هر فرد برای تغییر هم ممکن است متفاوت باشد.

 

ترس کلاه برداری:

در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور که ثبات نسبی در آن برقرار نیست، برخی ترس این را دارند،  سرشان کلاه برود.

هیچ کس قادر به پیش بینی دقیق اوضاع نخواهد بود و این مورد تحت کنترل ما نیست پس ترسیدن برایش بیهوده است.

برای از بین بردن این ترس به یک یا دو بنگاه معاملات املاک اکتفا نکنید. تمامی اسناد ملک را بررسی کنید. حتما ملک را از نزدیک بازدید کنید. به نکات بازدید ملک دقت کنید.

به این توجه داشته باشید که شرایط بی ثباتی اقتصاد کشور به دست شما نیست و حتی اگر ملکی خریداری کنید، طبق تجربه کاهش قیمت محسوسی را شاهد نخواهد بود. پس تمرکز خود را بر روی کسب اطمینان از ملک بگذارید، نه ترس عواملی که کنترل آن ها به دست شما نیست.

باید به یاد داشته باشید اگر منتظر ارزان تر شدن قیمت ها بمانید ممکن است زیاد اوضاع بر وقف مراد شما پیش نرود.

ترس پیدا نکردن ملک مناسب:

ممکن است در پروسه انتخاب دچار مشکل شده باشید و قادر به انتخاب بهترین گزینه برای خود نباشید. باید توجه داشته باشید که بسته به مکانی که انتخاب میکنید، بودجه مورد نظرتان یا مشخصات ملک مورد نظر و… گزینه های زیادی وجود دارد. اما برای انتخاب بهترین مورد سعی کنید فیلتر های مشخص تری برای خود تعریف کنید. الویت بندی برای غلبه به این ترس بسیار کار آمد است.

البته این بدین معنی نیست که دقیقا خانه مورد انتظار خود را تصور کنید زیرا باعث می شود شما هیچ گاه قادر به یافتن خانه ای مناسب نباشید. سعی کنید مشخصات کلی مورد نظر را که اولویت  بیشتری برای شما دارد و باعث می شود ملک شما ارزش بیشتری داشته باشد انتخاب کنید.

بی اعتمادی نسبت به فروشنده:

ترس گران فروشی فروشنده، ترس پنهان کردن نکته مهمی درمورد ملک توسط فروشنده، ترس تبانی فروشنده و مشاوره املاک و… از جمله ترس هایی هستند که ممکن است در زمان خرید هر ملک به سراغ شما بیاید.

این بسیار روشن است که گاها ما ملکی را می پسندیم که هیچ آشنایی با فروشنده ملک نداریم، اما به خاطر داشته باشید این شما هستید که باید درمورد صحت اطلاعات ملک تحقیق کنید. بهترین معامله، معامله ای است که آن بر پایه اصل اعتماد بنا نهاده شده اما نباید اجازه بدهید که از اعتماد شما سو استفاده شود و بطور کامل تحقیقات خود را انجام دهید.

اگر نسبت به بنگاه معاملات ملکی شک دارید، حتما از شهرداری و بقیه ی مشاوران املاکی استعلام های لازم را بگیرید.

ترس از سود بیشتر سایر بازارهای مالی نسبت به ملک

با توجه به نوسانات شدید بازار ارز و طلا برخی سرمایه گذاری را در این بازار ها به سرمایه گذاری در بازار مسکن ترجیح می دهند. در بعضی از موارد حتی افرادی که نه تنها قصد خرید ملک را برای سرمایه گذاری بلکه برای استفاده از آن دارند هم دو دل می شوند و سرمایه گذاری در بازار ملک را کم بازده تر از بقیه بازار ها می بینند. این افراد گمان میکنند اگر در بازار های دیگری مانند ارز و طلا سرمایه گذاری کنند می تواند در کوتاه مدت با بازدهی ای که به دست می آورند صاحب ملکی بهتر یا بزرگ تر شوند. ترس این افراد از سرمایه گذاری در ملک این است که بازدهی مورد انتظار خود را از سرمایه گذاری در ملک نگیرند و به اصطلاح پول خود را هدر داده باشند.

اول از همه باید پر ریسک بودن این بازار ها را به شما گوش زد کنیم. بعد از آن اگر قصد شما این باشد بازدهی زیادی کسب کنید تا بتوانید با آن ملک بخرید باید به شما بگوییم که به همان نسبت که قیمت ارز و طلا رشد می کند به احتمال زیاد ما شاهد افزایش قیمت ملک هم خواهیم بود.

مورد بعدی که باید به آن دقت داشته باشید سرمایه گذاری در ملک یک سرمایه گذاری بلند مدت است اما ریسک آن به نسبت طلا و ارز، کمتر است.

ترس ممکن است سدی روبروی آینده روشنی که می توانید بسازید، باشد. اگر میخواهیم در راه سرمایه گذاری در بازار ملک موفق باشیم، باید هوشیار عمل کنیم تا حد امکان درصد خطای خود را پایین آوریم.


مزیت داشتن ملک


حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید