شروع کسب و کار

چرا نباید برای اولین کسب و کارمان سرمایه زیادی صرف کنیم؟

آیا شماهم به دلیل کمبود منابع و سرمایه شروع به راه اندازی کسب و کار خود نمی کنید؟دلیل آن را ترس از شکست می دانید؟چرا با سرمایه کم شروع به راه اندازی کسب و کار خود نمی کنید؟

برای راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به یک ایده اولیه دارید و تا زمانی که ایده خود را به مرحله اجرایی نرسانید نمی توانید به طور دقیق بگویید که آیا انجام این کار کارآمد است و ارزش وقت و انرژی و حتی سرمایه شما را دارد یا خیر. از طرفی هم برای شروع هر کسب و کاری اگر در ابتدای راه باشید به سرمایه نیاز دارید و اگر خودتان سرمایه موردنظر را نداشته باشید ، ممکن است به کل از عملیاتی کردن ایده خود منصرف شوید! 

این ترس از شروع کار به دلیل اینکه نمی دانید چه ممکن است در آینده بر سر کسب و کار شما بیاید تمام وجودتان را در برمیگیرد اما هوشمندانه ترین راه مقابله با این ترس و پایین آوردن ریسک شروع کسب وکار جدید این است که از ضرر احتمالی آن جلوگیری کنیم.

حال به سوال اصلی مقاله برمیگردیم تا جواب درستی به آن داده باشیم و ترس شروع کار را از خود دور کنیم.

چرا نباید برای اولین کسب و کارمان سرمایه زیادی صرف کنیم؟

1.بی تجربگی

فراموش نکنید که افرادی باتجربه بالا،مهارت و اطلاعات بیشتری نسبت به افراد تازه کار خواهند داشت.قطعا در اولین کسب و کار خود نمی توانید تصمیم های بسیار پخته ای در مواجه با بحران ها بگیرید ،همین باعث میشود که سرمایه و منابع در دسترس خود را بدون هیچ قصد و غرضی از دست دهید. اما باید به یاد داشته باشید تا زمانی شروع نکنید و تجربه نکنید اطلاعات مفیدی را کسب نخواهید کرد.بی تجربگی یک تله بسیار خطرناک برای سرمایه شما به حساب می آید.

فقط تصور کنید که بدون آگاهی و تجربه دست به اقدام یا تولید محصولی بزنید که استفاده آن در محیط یک منطقه نوعی توهین به حساب آید یا تبلیغاتی انجام دهید که نوعی بی حرمتی به یک گروه خاص به حساب آید.تمام این ها باعث میشود که نه تنها سودی کسب نکنید بلکه ضربه جبران ناپذیری نیز به کسب و کارتان وارد کنید.

آهسته و پیوسته حرکت کنید و تجربه کسب کنید.هنگامی که تجربه کسب کردید میتوانید سرمایه های کلانی برای اجرا کردن ایده و گسترش آن بکار ببرید.

2.تمایل نداشتن به ریسک

فراموش نکنید که در اول راه همه چیز به نظر گنگ و ناشناخته می آید پس دوست دارید محافظه کارانه عمل کنید ، زمانی که سرمایه کلانی را در کسب و کار خود استفاده میکنید و از طرفی قصد ندارید گام های بزرگ بردارید ، ممکن است سرمایه شما هدر رود. یکی از اهداف راه اندازی کسب و کار ، کسب سود میباشد و شما با راکت کردن یا هدر دادن سرمایه خود ، فرصت های دیگر خود را برای سرمایه گذاری از بین میبرید.پس بهتر است با محدودیت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در کسب و کار عمل کنید.

3.هیجانی عمل می کنید

در ابتدای شروع اولین کسب و کارتان ممکن است برای آن هیجان زده باشید و برای خود افق های دوردستی را در حرفه ی انتخابی ببینید.اما باید توجه داشته باشید که همین هیجان زدگی ممکن است مانعی برای اتخاذ درست تصمیمات شما باشد . هیجانی عمل کردن ، درست فکر کردن را از شما میگیرد زیرا شما قبل از انجام هر عمل ، فقط به احساسات خود گوش می دهید و درست آن را بررسی نمی کنید.

یا ممکن است به جای کار کردن در یک ایده برروی کارهای زیادی تمرکز کنید و تمام اینها زمانی رخ میدهد که شما احساسی فکر کرده و منطقی فکر نکنید.

آسیبی که این عمل میتواند به سرمایه کلانی که در کسب و کار خود استفاده کرده اید وارد کند این است که برای خرج کردن آن در راه درست عمل نکنید و صرفا هرراهی که به نظرتان رشد سریعتری دارد را انتخاب کنید.

این باعث میشود که سرمایه شما بدون هیچ برنامه ای و صرفا در جهت اتخاذ تصمیمات احساسی به هدر رود.

شروع کسب و کار
شروع کسب کار با سرمایه اندک

4.به هردلیلی از ادامه انجام آن کسب و کار منصرف شوید

ممکن است به دلایل مختلف قصد ادامه دادن راه کسب و کار را نداشته باشید.اگر انگیزه و علاقه خود را از انجام ایده کسب و کاری از دست دهید و هیچ انرژی ای برای ادامه دادن نداشته باشید ،تمامی سرمایه خود را از دست خواهید داد حتی اگر به دلیل هدر نرفتن سرمایه در کسب و کار بمانید اما از لحاظ ذهنی علاقه ای به ادامه دادن راه نداشته باشید قادر نیستید با انرژی اولیه به کسب و کار خود رونق ببخشید و همین باعث میشود که کم کم سرمایه شما از بین برود.

سرمایه اندک
کسب و کار با سرمایه اندک

اگر در اول راه هستید توصیه ما این است که مراحل اعتبارسنجی ایده خود را فراموش نکنید. سپس با کمترین بودجه شروع به راه اندازی ایده خود کنید و یا اگر ایده ای مدنظرتان نیست میتوانید از ایده های کسب و کار با سرمایه کم استفاده کنید. زیرا ممکن است در مرحله ای به هردلیلی از جمله سوددهی کم کسب و کار از ادامه آن منصرف شویدو بخواهید تجربه ای که از شروع کسب و کار اولتان بدست آورید در جای دیگر استفاده کنید.به این دلیل از هدر رفتن سرمایه خود جلوگیری کنید.

حتی اگر قرار باشد در اول راه بسیاری از کارها را بدون نیرو انجام دهی ، اینکار را بکنید زیرا یکی از اصول کارآفرینی نیز انجام تمام امور در روزهای اولیه کسب و کار است.اینگونه به بسیاری از امور وارد میشوید و از ضرر خوردن احتمالی سرمایه خود جلوگیری می کنی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید