مشاوره اختصاصی خرید ملک

مراحل فروش ملک

ممکن است شما تصمیم به فروش ملک خود گرفته باشید  یا یک متخصص با تجربه در زمینه املاک هستید و به دنبال جذب مشتری جدید هستید یا حتی می‏خواهید دوستی را ترغیب به خرید کنید، این راهنما به شما نکات و مطالب مورد نیاز را خواهد داد.

  • تعیین قیمت

 قبل از اقدام به فروش ملک، تعیین قیمت مناسب مهم است. تحلیل مقایسه‏ ای بازار را که شما هنگام خرید خانه خود برای تعیین قیمت پیشنهادی مناسب انجام داده اید به خاطر دارید؟ خریداران این کار را برای خانه شما نیز انجام می دهند، بنابراین شما به عنوان یک فروشنده باید یک قدم جلوتر از آنها باشید. ممکن است فکر کنید خانه شما ارزش بیشتری دارد اما به یاد داشته باشید که قیمت واقعی را بر اساس خانه‏ های مشابه در منطقه یا نظر کارشناسان تعیین کنید.

  • شناخت نیاز های خریدار

باید از شرایط طرف مقابل اطلاع کافی داشته باشید. فراموش نکنید که صحبت همیشه بر سر پول نیست. پول نیست که شرایط یک مذاکره موفق را تامین می ‏کند، بلکه مواردی دیگر است که می‌تواند موفقیت شما را تامین کند. به طور قطع فردی که زمان بیشتری دارد، راحت‌تر می‌تواند معامله را به سود خود پیش ببرد. برای همین توجه کنید که در راستای حل مشکلات طرفین پیش بروید،‌ این به این معنی نیست که شرایط خود را در نظر نگیرید. اولویت اول شرایط شما در معامله است اما در اولویت دوم شرایط طرف دیگر را نیز در نظر بگیرید.

  • اطلاعات دقیق و صادقانه

اگر اطلاعات کاملی ارائه ندهید، ممکن است فرد مقابل فکر کند کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و از خرید منصرف شود. برخی افراد زرنگی می‌کنند و اطلاعات کافی را در اختیار نمی‏گذارند، چنین رفتارهایی قطعا باعث بدبینی می‏ شود. اگر ملک شما دارای شرایط خاصی است بهتر است اطلاعات دقیق را در این باره داشته باشید. شرایطی از قبیل موضوعات مالی مثل داشتن وام، قرار گرفتن در طرح شهرداری و.. خواهد بود.

فروش ملک
فروش ملک
  • تنها نباشید 

حتما از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. حضور یک فرد دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا آرامش خود را حفظ کنید و با حواس جمع‌تری به صحبت‌های طرف دیگر گوش دهید. در صورت حضور فرد دیگری از دوستان شما در مذاکره، احتمال اینکه از شنیدن نکته‌ای غافل شوید کمتر می‌شود. برای انتخاب یک همراه، از دوستانی دعوت کنید که با ملک آشنایی دارند.

 

 

  • نقش مشاور داشته باشید

اگر به عنوان مشاور املاک وارد مذاکره خرید و فروش می‌شوید باید پیش از ارائه ملک، دو طرف قرارداد را برای مذاکره آماده کنید. تشخیص دهید کدام یک از طرفین یک مذاکره‌کننده موفق است. هر معامله به یک فرد بی‌طرف نیاز دارد تا منافع هر دو سوی معامله را به درستی در نظر بگیرد. وظیفه مشاورین املاک این است که روند مذاکره را به بهترین نحو پیش ببرند و همیشه نگاهی رو به جلو داشته باشند.

اگر با آگهی‌نویسی املاک آشنا باشید، می‌توانید آگهی‌های بسیار بهتری درست کنید و سریع‌تر ملک خود را به فروش برسانید. نوشتن آگهی ملک نیاز به مهارت دارد تا تعداد تماس‌های تلفنی متقاضیان بیشتر شود؛ اما نگران نباشید اگر این کار را بلد نیستید با متخصصان تبلیغ نویسی مشورت کنید.

  • زیبایی سازی

ممکن است ملکی که می‏خواهید بفروشید در محله‏ ی نامناسبی باشد شما نمی‏توانید کاری برای این مورد کنید ولی بهتر است اگر ملک نیاز تعمیراتی برای انجام داشته باشد، تاریک است و.. ایرادات را برطرف کنید تا بهترین تصویر را از ملک به نمایش بگذارید. به یاد داشته باشید اگر از قبل مشکل را برطرف نکنید، ممکن است تعدادی از خریدارانی را که می خواهند ملک را خریداری ‏کنند، منصرف شوند.

  •  

 

  • هنر متقاعد سازی

قانع کردن فرد به خرید از طریق تأکید روی منافعی است که ملک برای او به ارمغان می‌آورد. می‌توانید به فرد نشان بدهید که چرا ملک شما بهتر از دیگر گزینه های خرید است.

  • صبر کنید

پیش از مطرح کردن قیمت، کمی صبر کنید ممکن است قیمت پیشنهادی از شرایطی که برای معامله در نظر گرفته‌اید بهتر باشد و نیازی نباشد بیش از حد وقت صرف متقاعد کردن طرف دیگر معامله کنید. یکی از موثرترین ترفندها در مذاکرات این است که صبور باشید و کمتر صحبت کنید، پس از سنجیدن شرایط، شرایط خود را به وضوح اعلام کنید و منتظر برخورد طرف دیگر معامله شوید.

  • ارتباط موثر

اگر خوش‌برخورد نباشید و ارتباطات ضعیفی داشته باشید، کارتان به‌خوبی پیش نخواهد رفت. باید پویایی لازم را حفظ کنید. در جریان این فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، کارها بهتر پیش می‌روند و شاید با افراد جدیدی نیز ارتباط برقرار کنید که در نهایت به پیشبرد هرچه بهتر معاملات منجر شود.

یادگیری نحوه فروش ملک بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که از نظر ذهنی و مالی برای سناریوهای کمتر از ایده آل آماده هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید