ترس این قدرت را دارد که ما را در یک زندگی برای اقدام کاری پشیمان کند. با این حال، خبر خوب در مورد ترس این است که می‏توانیم بر آن غلبه کنیم. اگر ترس شما را از خرید ملک باز داشته است، تنها نیستید. در اینجا به بررسی مواردی از ترس ‏هایی که با آن‏ها روبرو هستید پرداخته ‏ایم تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

  • پیدا نکردن ملک خوب

ممکن است دفتر مشاور املاکی که بابت خرید ملک به آن مراجعه می‌کنید در ابتدا به شما گزینه ‏های فروش زیادی معرفی کند که این ممکن است شما را سردرگم کند و به راحتی نتوانید تصمیمات درستی بگیرید. بهتر است قبل از مراجعه شما ویژگی‏ های ملکی که می‏خواهید بخرید را روی کاغذی بنویسید و زمان بررسی گزینه‏ ها به آنها امتیاز دهید.

  • ناآشنایی به سند و مدارک ملک

ترس خریداران عمدتا درباره جعلی نبودن سند، مالکیت واقعی ملک و فرد فروشنده مربوط می‌شود. می‌توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ارائه سند ملک انتخابی، پاسخ پرسش ‏های خود را دریافت و متناسب با آن، نسبت به انجام معامله اقدام کنند.

  • ترس از پرداخت بیشتر از قیمت واقعی

بسیاری از خریداران نگرانند که مبلغی بالاتر از قیمت واقعی را برای ملک پرداخت ‏کنند. گاهی فروشنده بیش از آنچه ملک ارزش دارد درخواست می ‏کند. تنها راه حل برای آن انجام تحقیق کافی قبل از تصمیم ‏گیری در مورد خرید ملک است. قیمت های منطقه را بررسی کنید و از یک متخصص بپرسید. همیشه بخاطر داشته باشید که فروشنده ممکن است مبلغ هنگفتی طلب کند، اما اگر پیشنهادی منطقی ارائه دهید ممکن است با هزینه کمتری تسویه حساب کنند.

  • مشکل ‏دار بودن ملک

ممکن است شنیده‏ باشید خریدار پس از پرداخت بهای ملک متوجه شده‏ است، ملک خریداری‏ شده و یا مالک آن با یک یا چند مشکل حقوقی عمده مواجه است. متقاضیان خرید و فروش املاک می‌توانند به‌جای تنظیم قراردادهای عادی، به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و از همان ابتدا معامله خود را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و ثبت کنند.

  • ترس از نوسانات بازار

ترس از نوسانات بازار باعث می‌شود که خیلی از افراد در خرید خود تعلل کنند و این اقدام را به تعویق می‌اندازند. تنها راه غلبه به این ترس تحقیق دقیق بازار است و می‏توانید از متخصصان مشاوره بگیرید. اما زیاد درگیر تحقیقات نشوید، برخی از خریداران در یک فلج تجزیه و تحلیل قرار می گیرند که قادر به تصمیم گیری نیستند.

  • ترس از یک روند پیچیده

با شما صادق باشم روند خرید خانه آسان نیست. خرید خانه استرس‏ زا ترین رویدادی است که در زندگی روزمره با آن روبرو می‏ شوند. بعضی از مردم چنان احساس ضعف می‏کنند که از خرید خانه فرار می کنند و تا می توانند به تعویق می‏اندازند. انتظار نمی‏ رود که همه چیز را درباره روند خرید خانه بدانید. در واقع، می ‏توانید با راهنمایی یک مشاور، شما را در مرتب سازی هر کاری که باید انجام دهید، کمک کند.

  • ترس از باز پرداخت وام

ممکن است شما فکر کنید که قادر به پرداخت وام خود نخواهید بود و یا احتمالاً خانه خود را از دست می‏دهید. ممکن است شما افرادی را بشناسید که شخصاً این اتفاق برای آنها افتاده است. در نتیجه، طبیعی است که نگران باشید که این اتفاق برای شما نیز بیفتد. با ایجاد طرحی که شامل یک استراتژی منظم پس انداز است بر این ترس غلبه کنید. با یک صندوق اضطراری با بودجه مناسب، شما می‏توانید برای رسیدگی به شرایط اضطراری و همچنین هزینه‏ های مربوط به ملک خود استفاده کنید. برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید با کارشناسان مسائل مالی و مشاوران با تجربه املاک صحبت کنید.

  • افت قیمت ملک

دلایل مختلفی وجود دارد که مردم ملک می خرند. یک دلیل، ایجاد ثروت است. اگر می‏ترسید که ملک شما ارزش خود را از دست بدهد، ترس خود را کنار بگذارید. اگر هدف شما از مالک شدن، سود سریع است پس ملک نخرید. اما اگر در درازمدت به مالکیت خانه تمایل داشته باشید، احتمالا به نفع شما است. حتی کارشناسان بازار هم همیشه نمی‌توانند بفهمند که در آینده، بازار مسکن شاهد چه تغییرات و نوساناتی می‌شود.

همانطور که اشاره نمودیم تا حد کمی استرس برای افرادی که اولین بار اقدام به خرید ملک می‏ کنند غیر قابل اجتناب و طبیعی است. چون شاید شما بعد از سال ‏ها جمع ‏آوری پول بالاخره توانستید تصمیم به این کار بگیرید. لطفاً صبور باشید و حوصله به خرج دهید این استرس‏ ها معمولاً برای اکثر افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید ملک می‏کنند امری رایج و طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید