مزیت های داشتن ملک

  1.    اجاره دادن ملک: ملک یک نوع دارایی است که می‌توان از آن کسب درآمد کنید. نرخ اجاره بهاء واحدهای مسکونی در چند سال اخیر جهش قابل‌توجه ای داشته است. با اجاره دادن ملک خود، می‌توانید یک منبع درآمد پایدار ایجاد کنید.
  2.   رهن کامل: رهن کامل ملک به‌نوعی اجاره دادن ملک گفته می‌شود که در آن مستأجر مبلغ زیادی را به‌عنوان رهن در اختیار صاحب‌خا می‌گذارد در عوض دیگر مستأجر ماه‌به‌ماه اجاره پرداخت نمی‌کند. این مبلغ تا پایان قرارداد نزد صاحب‌خانه باقی می‌ماند بعد از اتمام قرارداد مبلغ به‌صورت کامل به مستأجر برگردانده می‌شود.
  3. افزایش قیمت با نوسازی ملک: شما می‌توانید به ملک خود یک تا چندطبقه اضافه کنید. همچنین می‌توانید با تغییر نمای بیرونی خانه خود باعث افزایش قیمت ملک خود شوید.
  4. ریسک کمتر: تغییرات قیمتی در بازار مسکن بسیار کم و با شیب ملایم است. شما می‌توانید به‌جای سرمایه‌گذاری در بازار بورس، طلا، سکه، ارز که نوسانات زیادی دارند در ملک سرمایه‌گذاری کنید.
  5. استفاده از تسهیلات مسکن: شما می‌توانید با وثیقه گذاشتن سند ملکی خود تسهیلات از بانک‌های مختلف دریافت کنید. حتی می‌توانید تسهیلات خود را به‌صورت فوری دریافت کنید.
  6. تنوع در سرمایه‌گذاری: در این نوع سرمایه‌گذاری، می‌توانید به روش‌های خرید زمین، خرید آپارتمان، خرید ملک قدیمی، خرید مسکن مهر، خرید ملک اداری، خرید ملک تجاری و دیگر موارد برای سرمایه‌گذاری اقدام کنید.
  7. راه‌اندازی کسب کار: شما می‌توانید در ملک شخصی خود یک کسب کار داشته باشید. نیاز به دانش تخصصی کمی هم دارد. در ملک خود می‌توانید با تمرکز و اعتمادبه‌نفس بیشتر با کمک‌گرفتن از همسایه و اعضای خانواده کسب کار خود را راه‌اندازی کنید.
  8. محیطی خصوصی: داشتن محیطی خصوصی، امن و راحت برای استراحت کردن و کنار هم بود اعضای خانواده. می‌توانید ملک خود را به میل خود نوسازی کنید.

سرمایه‌گذاری در ملک: اگر شما جز کسانی هستید که در بازار ملک سرمایه‌گذاری کردید و ملک شما افت شدید قیمتی داشته جای نگرانی نیست چون شما هنوز ملک خود را دارید و می‌توانید آن را اجاره دهید.

سرمایه‌گذاری در ملک

سرمایه‌گذاری در ملک ریسک بسیار کمی نسبت دیگر روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری دارد چون اگر قیمت ملک شما کاهش پیدا کند شما می‌توانید با اجاره دادن ملک خود ضرر خود را جبران کنید.

  •  سرمایه‌گذاری در ملک راحت‌تر از دیگر بازارهاست
  •  بازگشت درآمد جذاب (عالی) و پایدار
  • افزایش ثبات در دارایی
  •  اطمینان از رشد سرمایه
  •  امنیت روانی صاحب‌خانه بودن
  •  کنترل صددرصد روی سرمایه (دسترسی کامل به کل سرمایه)

سرمایه‌گذاری در املاک ایران سودآور است چرا که سهم صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی نسبت به صنایع داخلی بیشتر است هرچند نباید کاملاً بی‌اطلاع در این بازار سرمایه‌گذاری کرد.

با خرید ملک شخصی شما دیگر درگیر اثاث‌کشی و پرداخت هزینه‌های سنگین اجاره خانه و پیش‌پرداخت نمی‌شوید.

خرید خانه یک موفقیت بزرگ به‌حساب میاد اما اگرچه گاهی چالش‌برانگیز است باتوجه‌به مزایای زیادش ارزشش را دارد.

امنیت بیشتر لوازم خانه هنگام مسافرت رفتن.

می‌توانید خانه رؤیایی خود را بسازید.

کنترل بیشتر بر هزینه‌ها.

نیازی نیست از این خانه به آن خانه بروید شما در یک مکان مشخص ساکن می‌شود.

 

ویژگی های مثبت سرمایه گذاری در مسکن

* عدم تأثیر ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در این بازار

احتمالاً درباره نوسانات قیمت بازار سکه به دلیل فعالیت‌های سیاسی و جنگ‌طلبانه برخی کشورها شنیده‌اید. یا تنش‌های سیاسی حاکم بر منطقه معمولاً به‌صورت مستقیم بر بازارهای مالی تأثیری زودهنگام می‌گذارند. بازارهایی مانند بازار بورس، سکه، دلار، طلا و حتی در سال‌های اخیر بازار آهن و خودرو نیز تحت تأثیر این ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک دستخوش نوسان شدید می‌شوند. این ریسک برای سرمایه گذاری در مسکن وجود ندارد.

* تنوع بالا در روش‌های کسب سود در بازار مسکن

برخلاف سایر بازارهای مالی که کسب سود در آن‌ها تنها از روش افزایش قیمت در طول زمان امکان‌پذیر است، کسب سود در بازار مسکن ابعاد دیگری نیز مانند اجاره‌بها، بازسازی، ساخت‌وساز را نیز به خود می‌گیرد.

* ریسک سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در مسکن جذابیت‌های خاص خود را دارد. با همه مزیت‌ها و معایب این بازار توصیه داریم که حتماً بخشی از سرمایه خود را به این بازار اختصاص دهید. بازار مسکن به دلیل ثبات قیمتی که دارد می‌تواند به‌عنوان بازاری برای سرمایه گذاری کم ریسک و حتی بدون ریسک تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید