ساخت چک لیست بازدید ملک

نویسنده : سبحان قاسمیان

سایر آثار نویسنده : کتاب کارمندی یا کار آفرینی؟ _ کتاب ۱۲ ماه یا ۱۲ سال؟

مقالات مرتبط : پیش انداز مالی برای کسب‌وکار

یک چک لیست ساده درست کنیم. وقتی می‌خواهیم برای بازدید ملک مراجعه کنیم بدانیم که چه مواردی را کنترل کنیم؟

وقتی که می‌خواهید بازدید بروید حتماً ملک را نامگذاری کنید. می‌توانید بر اساس نام مشاور املاک و نام فروشنده نامگذاری کنید. زیرا اگر تعداد زیادی را بازدید کنید ممکن است فراموش کنید و با هم اشتباه شوند و نتوانید تصمیم درستی بگیرد.

امتیاز بدهید.

بر اساس هر کدام از موارد چک لیستتان، امتیازی بین ۱ تا ۱۰ بدهید. به عنوان مثال خیابان و کوچه را می توانید در نظر بگیرید و این یک معیاری است که می‌تواند امتیاز داشته باشد. مثلاً اگر نزدیک خواسته شما باشد امتیاز ۱۰ به آن بدهید. اگر در نگاه اول از نمای ساختمان خوشتان آمد و برایتان جذاب بود می توانید امتیاز های خوب به آن بدهید

پرتی ساختمان یکی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن دقت کرد خیلی از ساختمانها هستند که خوب طراحی نشده اند و به عنوان مثال فضای خالی خیلی زیادی به آنها اختصاص داده شده است به عنوان مثال به راهروها یا تراس فضای خیلی زیادی اختصاص داده شده است.

فریب تزئینات را نخورید.

تزیینات ساختمان را بررسی کنید. نباید تزئینات زیادی به کار رفته باشد. اگر ارزش تزئینات ساختمان بیش از ۱۰ درصد ارزش ملک باشد احتمالاً بیش از اندازه بودجه صرف ظاهر ساختمان شده است. ممکن است نواقص بزرگ و جدی در ساختمان وجود داشته باشد که با این تزیینات قصد داشته‌اند که این نواقص را بپوشانند

سیستم گرمایش، سرمایش، دیوار، سقف، کف، درهای داخلی و موارد دیگر را می توانید بر اساس اهمیتی که دارد در چک لیست بنویسید.

وقتی وارد ساختمان می‌شود این چک لیست را کنترل کنید و همانجا به آنها امتیاز دهید و اگر نکته خاصی وجود داشت در جلوی چک لیست تان بنویسید که دقیقاً چه مشکل یا برتری داشته است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید