بازدید ملک ،آموزش خرید ملک،تامین سزمایه

همه شما حداقل یک‌بار در عمرتان به دنبال خرید ملک رفته‌اید  وبرای  خرید در هنگام بازدید ملک باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید، زیرا قرار است در خانه‌ای که می‌خرید بیشترین لحظات رو بگذرانید. انتخاب ملک با معیارهای خاص باعث آسایش و آرامش شما می‌شود.

در زمان بازدید ملک، باید به چه مواردی توجه کنیم؟

  • بازدید از خانه در گام نخست

اول از هر چیزی اگر ملک مورد نظر شما تحت استفاده مستاجر است یا خود صاحب خانه از آن استفاده میکند، هنگام بازدید ملک مطمئن شوید که حضور شما مزاحمتی برای اعضا خانه ندارد و از قبل با ساکنین خانه، حضورتان را هماهنگ کنید.

دومین نکته این است که اگر خانه ای مد نظر قرار دادید و ارزش بررسی بیشتری دارد، بهتر است با افراد با همراه تجربه از آن بازدید کنید. توجه داشته باشید در این مرحله با تمام افرادی که قرار است در خانه زندگی کنند، به بازدید خانه بروید چون هر کس از دیدگاه خود ممکن است نظرات قابل تاملی درباره موقعیت خانه داشته باشد.

  • محله و موقعیت مکانی ملک

هنگام بازدید از خانه باید محله و همسایه ها را مورد بررسی قرار بدهید، زیرا ما با آدم های جدید و فرهنگ های جدید روبرو هستیم. اگر در تصمیم خرید جدی هستید، سعی کنید چند روز را به تحقیق در محل ملک اختصاص دهید. بطور مثال به مغازه های محل بروید و با مغازه داران ارتباط برقرار کنید یا با قدم زدن در محله با فرهنگ کلی محله آشنا شوید. با این کار درصد خطا را پایین آورده اید.

باید به کوچه ملک دقت داشته باشیم. برخی از خانه ها در کوچه های باریک بنا شده اند و فاقد پارکینگ می باشند و عملا در کوچه امکان عبور ماشین وجود ندارد، اگر شما دارای خودرو شخصی هستید باید به این نکته هم دقت کنید. در رابطه با معابر ملک به اینکه آیا معبر خاکی است یا آسفالت، توجه کنیم.

دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، اگر شما هم از این دسته افراد هستید حتما بررسی فاصله ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی را نسبت به ملک مورد نظر، بررسی کنید. دسترسی به وسایل رفاهی نیز برای برخی بسیار اهمیت دارد، پس بررسی این مورد را هم مورد توجه قرار دهید.

اگر برایتان داشتن محیطی آرام مهم است، باید محله را از نظر شلوغی کوچه، نزدیکی به مدرسه، نزدیکی به بیمارستان، نزدیکی به هتل ها و… بررسی کنید.

بازدیذ ملک،خرید ملک ،خرید خانه
بازدیذ ملک،خرید ملک ،خرید خانه
  •  بازدید جزئیات

یکی از مهم ترین مواردی که می توانید در تصمیم خود بهتر عمل کنید، جزئی بررسی کردن شرایط داخلی ساختمان ملک می باشد.

اگر ملک مورد نظر شما آپارتمان باشد و برای بازدید آن اقدام کردید، حتما به مشاعات ساختمان دقت کنید. با بررسی مشاعات میتوانید فرهنگ ساکنین ساختمان را مشاهده کنید یا متوجه شوید که در این ساختمان مدیریت، چگونه عمل میکند.

وجود پارکینگ مستقل را برای ملک خود بررسی کنید.

آپارتمان ها در هر صورت باید دارای آسانسور فعال باشند اما اگر طبقات فوقانی یک آپارتمان را برای خرید انتخاب کرده اید باید به وجود آسانسور فعال بیش از بیش اهمیت دهید.

باید به عرض درب ورودی و راه پله ساختمان دقت کنید، این موارد برای اسباب کشی بسیار اهمیت دارد.

باید ملک را از نظر داشتن امکانات خدمات شهری مانند داشتن امتیاز آب، برق، تلفن، دسترسی راحت به اینترنت، گاز و فضلاب بررسی کرد.

توجه به معماری داخلی ملک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که وضعیت قرار گرفتن اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و هال و … در جهت رفاه ساکنین خانه تاثیر زیادی دارد.

نورگیر بودن خانه از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در ساعات روشنایی مصرف انرژی را پایین می آورد و تاثیر مستقیم با گرم شدن خانه در زمستان دارد.

باید به نوع سازه و استحکام بنا ساختمان توجه کرد.

  • سازه های ساختمانی:

سازه فلزی: در این نوع سازه با جوش دادن یا پیچ و مهره کردن چندین سازه فولادی به هم، اسکلت ساختمان بنا می شود.

سازه های بتنی: سازه هایی که از میلگرد، قالب بندی و بتن ریزی در اسکلت ساختمان استفاده می شود و در سال ها اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده اند.

در برخی شهر های زلزله خیر به ضد زلزله بودن ساختمان هم باید توجه کرد.

همچنین در ساخت سازه های سنتی، که به مسائل استحکام و ایمنی توجه زیادی نمی شد امروزه خرید این نوع ملک بیشتر به جهت استفاده از زمین آن برای سرمایه گذاری یا ساخت و ساز جدید است.

 

نکات قابل توجه درمورد بازدید ملک صرفا برای سرمایه گذاری

با اینکه برخی موارد فوق درمورد خرید برای سرمایه گذاری هم اهمیت دارد با این حال در ادامه در این باره بیشتر توضیح می دهیم .

زمین در اینگونه موارد بر ملک ساخته شده، ارجعیت دارد. با توجه به بودجه خود می توانید در مناطق مختلف شهر محل سکونت، ملکی را انتخاب کنید که بهترین موقعیت را برای پیشرفت و تضمین سرمایه گذاری شما را دارا باشد. مثلا توسعه احداث بزرگراه و میدان های جدید، یا توسعه خطوط مترو، احداث مراکز رفاهی، ساخت و سازهای جدید در یک منطقه نشانه پیشرفت سریع آن منطقه می باشد.

اما در هر صورت به موقعیت مکانی زمین و میزان مالکیت سایر ارگان ها مانند شهرداری و اوقاف باید توجه بسیاری داشت.

اگر قصد خرید ملک ساخته شده را نیز دارید یا خانه ای نوساز را خریداری کنید که موارد بالا را شامل شود و یا اینکه خانه ای کلنگی را بگیرید تا فقط قیمت زمین را پرداخت کرده باشید.

در نهایت به این نتیجه میرسیم که قبل از بازدید از ملک باید قصد خود را از خرید مشخص کنیم و بعد از مشخص شدن آن، با انتخاب چندین گزینه به بازدید آنان بپردازیم. ضمنا برای بازدید ملک نکاتی که در این مقاله به صورت مختصر گفته شد را با توجه به نوع ملک (خانه، ویلا، آپارتمان، زمین و … ) مد نظر قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید