چرا باید محل کسب و کارمان را مالک شویم؟

 

“زمان مطالعه: 5 دقيقه”

خريد ملک يکي از محل هاي سرمايه گذاري در کنار ده ها محل و منبع ديگر سرمايه گذاري است. سرمايه گذاري در ملک مزيت هايي دارد که باعث شده است خريداران ملک، هزاران بهانه را کنار بگذارند و در نهايت ملک خودشان را بخرند.

کسب و کارهاي کوچک و بزرگ زيادي در اطراف ما هستند. صاحبان برخي از اين کسب و کارها در محل هاي اجاره اي باشند و مجبور هستند هر ماه مبلغي را براي هزينه اجاره بپردازند. در اين مقاله قصد داريم به شما بيان کنيم که چرا بايد صاحب محل کسب و کارتان شويد و اين کار چه سودي برايتان خواهد داشت.

در آخر به اين نتيجه مي رسيد که اگر به دنبال کسب و کاري پايدار هستيد و مي خواهيد در عرصه رقابت بين کسب و کارها حذف نشويد بايد به دنبال اين باشيد که محل کسب و کارتان را بخريد.

 

  • مزاياي مستاجري کسب و کار!

به نظر شما مستاجري چه مزايايي دارد؟ آيا مي توان حتي يک مزيت براي مستاجري نام برد؟ کارآفريناني که کسب و کارشان تنها منبع درآمدشان مي باشد بايد به اين فکر باشند که دير يا زود محل کسب و کارشان را دائمي کنند.

تغيير دادن مکان زندگي به عنوان مستاجر کار بسيار دشواري است از تغيير جا گرفته تا اسباب کشي و غيره. تصور کنيد اگر هر سال مجبور باشيد محل کسب و کارتان را تغيير دهيد چه اوضاعي خواهيد داشت؟ يکي از مضراتي که مستاجري همواره در پي دارد اسباب کشي است. ممکن است در يکي از اين اسباب کشي ها يکي از وسايل مهم براي کسب و کارتان آسيب ببيند. پس توصيه مي کنيم که هرچه زودتر محل کسب و کارتان را بخريد.

 

  • هزينه ماهانه:

کارآفريني را تصور کنيد کسب و کارخودش را راه اندازي کرده است اما هنوز اجاره نشين مي باشد و مجبور است هر ماه مبلغي را به عنوان اجاره پرداخت کند.

پرداخت اجاره آن هم در شرايطي که هر ساله قيمت ها افزايش مي يابد ممکن است براي آن کارآفرين مشکل بزرگي محسوب شود.

شما مجبوريد بخشي از درآمد کسب و کارتان را هر ماه به عنوان اجاره پرداخت کنيد در صورتيکه اگر محل کسب و کارتان را بخريد يا جايي از خودتان داشته باشيد ديگر نگران پرداخت اجاره بها که به تدريج در حال افزايش است نخواهيد بود.

 

  • داشتن آرامش و امنيت

يکي از مزايايي که خريدن ملک دارد آرامش و امنيتي است که به همراه دارد. کارآفرينان و صاحبان کسب و کار ديگر نگران اجاره بها نيستند و اطمينان دارند که در مکان خودشان کسب و کاري دارد و مي توانند رشد کنند. کسب و کاري که با آرامش همراه باشد بدون شک سريع تر از کسب وکاري رشد خواهد کرد که همراه با استرس است. به طور کلي يکي از انگيزه ها و مزاياي خريد ملک داشتن آرامش و امنيت مي باشد.

کارآفريني که در محل خودش کسب و کارش را دارد با کارآفريني که همراه با استرس در مکان اجاره اي کسب و کارش را اداره مي کند به هيچ وجه قابل مقايسه نيست.

قطعاً در ملک مستاجري چه براي کسب و کار و چه براي زندگي آرامش و اعتباري نخواهيم داشت. در ملک مستاجري، مستاجران مدت زماني واقعي که در آن ملک مستقر مي باشند حدود ? ماه است! زيرا سه ماه اول تقريباً وقتتان را صرف چيدن وسايل عادت کردن به اين شرايط و سه ماه پاياني قرارداد هم اضطراب اين را داريم که آيا امسال صاحبخانه قرارداد را تمديد مي کند؟ اگر تمديد کرد چقدر بايد بيشتر بپردازيم؟ اگر تمديد نکند چه کار بايد کنيم؟

در واقعيت در قرارداد اجاره يکساله ما فقط شش ماه در در آن محل کمي با آرامش ساکن هستيم و دغدغه کمتري داريم. کسب و کاري که هر سال بخواهد جايش را تغيير دهد تقريبا شش ماه از سال دچار اضطراب و نگراني است. خريدن محل کسب و کار عاملي است که به دادن آرامش و امنيت به رشد کسب و کار کمک فراواني مي کند.

 

  • سرمايه گذاري روي کسب و کار

تصور کنيد اگر محل کسب و کار تان براي خودتان باشد شما ديگر نيازي به پرداخت اجاره بها نداريد. مي توانيد اجاره اي را که بايد هر ماه بپردازيد بر روي کسب و کارتان سرمايه گذاري کنيد. علاوه بر رشد کسب و کارتان مي توانيد درآمد بيشتري داشته باشيد. همين چرخه را ادامه دهيد تا کسب و کارتان را به يکي از پر قدرت ترين و پر سود ترين کسب و کار ها تبديل کنيد.

هيچوقت براي خريد محل کسب و کارتان منتظر شرايط ايده آل يا پول فراوان نباشيد بلکه شرايط را خودتان ايجاد کنيد و دست به کار شويد. خواهيد ديد که کسب و کارتان به سرعت رشد کرده و رونق مي يابد. خريد ملک مزاياي فراواني دارد يکي از اين مزيت ها اين است که پول اجاره بها صرف رشد و نمو نهال کسب و کارتان مي شود.

 

  • فروش بيشتر

يکي از عواملي که باعث قوام و دوام کسب و کار ها مي شود تبليغات و برجسته شدن است. برندي را تصور کنيد که در بين اهالي محل شناخته شده است و به قول معروف کارش گرفته است. اگر اين کسب و کار به دليل مستاجر بودن مکانش را تغيير دهد، نمي تواند يک شبه آن موقعيت اوليه را در محل جديد به دست بياورد و بايد راه رفته را دوباره و بارها طي کند تا بتواند به نقطه اوليه برسد. در واقع در اين شرايط کارآفرين به جاي رشد کسب و کار بايد به دنبال بازگشت به موقعيتي باشد که پيشتر داشته است.

اگر محل کسب و کار دائمي باشد و براي خود کارآفرين باشد در کنار آرامشي که به ارمغان مي آورد باعث مي شود که کارآفرين فقط يک دغدغه داشته باشد و آن هم پيشرفت کسب و کارش است. تنها تمرکز او فقط رشد کسب و کار و بهبود خدمات به مشتريان است. هرگز به اجاره بها يا تغيير مکان فکر نمي کند. وقتي ملک کسب و کار براي صاحب آن کسب و کار باشد، کار آفرين به دنبال توسعه کارش است و چه بسا ملک هاي اطراف را نيز براي گسترش کسب و کارش بخرد.

همانطور که توصيه مي کنيم محل زندگي تان را از آنِ خودتان کنيد تا آرامش داشته باشيد، توصيه مي کنيم که محل کسب و کارتان را نيز بخريد تا در کنار آرامش بتوانيد رشد و پيشرفت کسب و کارتان را ببينيد.

اگر کسب و کاري نتواند محل ثابتي داشته باشد به احتمال زياد در بازار پر تلاطم ملک و اجاره نيز نمي تواند دوام چنداني داشته باشد. پس اگر کسب و کاري داريد مي توانيد آموزش خريد ملک در يک هفته را تهيه کنيد و در مدت 7 روز مکان مناسب کسب و کارتان را بخريد تا بتوانيد با خيالي آسوده کار و زندگي کنيد.

موفق و پيروز باشيد.

سبحان قاسميان (مدرس و مشاور شروع و رشد کسب و کار مجموعه مدير12)
مريم صدري (محقق و تحريريه مجموعه آموزشي و مشاوره شروع و رشد کسب و کار مدير12)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید