پول چگونه پول می آورد؟ چرا ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر می شوند؟

مدیر12 _ آموزش کارآفرینی

در اینجا می‌خواهم شما را با یک چرخه‌ی مالی بسیار ساده، که ثروتمندان از آن استفاده می‌کنند آشنا کنم. همین چرخه‌ی ساده باعث می‌شود که افراد، ثروتمند شوند.

چرخه‌ی مالی ثروتمندان

افراد ثروتمند بخشی از درآمدشان را ذخیره می‌کنند. سعی می‌کنند روزبه‌روز مبلغ ذخیره مالی را افزایش دهند. هرچند وقت یک‌بار این ذخیره مالی را در جای مناسب سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌گذاری برایشان درآمد ایجاد می‌کند. دوباره بخشی از این درآمدشان را ذخیره می‌کنند.

دائماً این چرخه در حال بزرگ شدن و رشد کردن است و به حدی می‌رسد که دیگر دغدغه‌ی مالی ندارند یا حتی نیازی نیست که دیگر کار کنند؛ زیرا سرمایه‌هایشان، با این چرخه، درآمد ایجاد می‌کند. هرکسی در هر شرایطی می‌تواند از این چرخه استفاده کند و به‌سرعت این چرخه را رشد دهد و بزرگ‌تر کند و درنتیجه ثروتمند گردد.

چرخه‌ی مالی ناقص افراد معمولی

در مقابل چرخه‌ی مالی ثروتمندان، چرخه‌ی مالی ناقصی وجود دارد که افراد معمولی بیشتر از آن استفاده می‌کنند و به‌صورت ناخودآگاه در این فرآیند قرار می‌گیرند. افراد معمولی به‌جای این‌که روزبه‌روز ذخیره‌ی سرمایه‌شان افزایش یابد، روزبه‌روز بدهی‌هایشان بیشتر می‌شود و درآمدشان هم معمولاً یا ثابت است یا کاهش می‌یابد. این افراد درآمدشان را پس‌انداز نمی‌کنند، بلکه تمام آن را و حتی بیش از درآمدشان را هزینه می‌کنند و درنهایت بدهی‌هایشان افزایش می‌یابد.

باورهای مالی افراد معمولی

چرا اغلب افرادی که در چرخه‌ی ناقص مالی قرار می‌گیرند، افراد معمولی هستند؟ من مدت‌ها در مورد این موضوع تحقیق کردم و با افراد مختلف صحبت کردم و به این نتیجه رسیدم که چند باور اشتباه در این افراد معمولی وجود دارد. شما نیز احتمالاً آن‌ها را شنیده‌اید و با آن‌ها آشنا هستید.

اگر می‌خواهید در چرخه‌ی مالی ثروتمندان قرار بگیرید و از رشد مالی برخوردار شوید باید این باورهای اشتباه را کنار بگذارید. باید روش‌هایی را به کار ببرید که افراد ثروتمند استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند رشد کنند. ثروتمندان از مبالغ بسیار ناچیز سرمایه‌های کلان را به دست آورده‌اند. در ادامه به این باورهای اشتباه اشاره می‌کنیم.

 

1. خوشبختی

اولین باور اشتباهی که در افراد معمولی وجود دارد این است که آن‌ها بر این باورند که پول خوشبختی نمی‌آورد و به همین دلیل لازم نیست ما پول را پس‌انداز کنیم یا برای به دست آوردن پول تلاش کنیم. من این باور را نقد می‌کنم؛ درست است که پول به‌تنهایی باعث خوشبختی انسان‌ها نمی‌شود، اما قطعاً بی‌پولی باعث بدبختی انسان‌ها و فقر می‌شود و می‌تواند مشکلات بسیار جدی‌ای را برای انسان‌ها به وجود آورد. پس داشتن ثروت و پول نه‌تنها مانع خوشبختی نیست، بلکه برای بالا بردن سطح زندگی افراد نیز بسیار ضروری است.

2. عدالت

باور اشتباه دیگر این است که برخی گمان می‌کنند که اگر ثروتمند شوند عادلانه نیست؛ زیرا افراد فقیر بسیاری هستند که درآمد کافی ندارند و اگر ما ثروتمند شویم تعادل عدالت را به هم می‌زنیم. آن‌ها اعتقاد دارند که باید همه یکسان و در حد هم باشند؛ اگر افراد فقیری در اطراف ما وجود دارد ما هم باید در حد همان‌ها باشیم که عدالت رعایت شود. من به‌شدت با این موضوع مخالف هستم اگر ما بتوانیم درامد خوب و کسب‌وکارهای پرسودی داشته باشیم، می‌توانیم به افراد اطرافمان هم به‌شدت کمک کنیم تا آن‌ها نیز ثروتمند شوند و رشد کنند.

3. ثروت نادرست

سومین اشتباهی که در افراد معمولی وجود دارد این است که اغلب آنان فکر می‌کنند ثروتمندان درآمدشان را از راه‌های نادرست، مانند کلاه‌برداری به دست آورده‌اند. افراد معمولی چون راه‌های درست برای ثروتمند شدن را بلد نیستند همیشه فکر می‌کنند که باید برای ثروتمند شدن از روش‌های نادرست استفاده کنیم تا بتوانیم ثروتمند شویم.

شما هم می‌دانید که افراد ثروتمند و کارآفرین با تلاش‌ و سختیِ‌ فراوان توانسته‌اند کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند و درنهایت به سرمایه‌های خوب و درآمدهای عالی برسند. بسیاری از کسانی که به ثروت‌های کلان می‌رسند از روش‌های درست استفاده می‌کنند. زیرا اگر از روش‌های نادرست و کلاه‌برداری برای افزایش درآمد استفاده کنند، نه‌تنها ثروتمند نمی‌شوند، بلکه سرمایه‌شان را نیز از دست می‌دهند.

4. تلاش زیاد

 

باور اشتباه دیگری که وجود دارد این است که افراد معمولی گمان می‌کنند برای ثروتمند شدن باید تلاش زیادی کنند و تمام جنبه‌های زندگی را تعطیل کرده و فقط به دنبال ثروتمند شدن و افزایش درآمد باشند. این باور نیز کاملاً اشتباه است، باید بین کار و زندگیِ شخصی تعادل برقرار کنیم. نباید زندگی شخصی را فدای کسب درآمد کنیم. برای اینکه بتوانیم درآمد قابل‌توجه و زیادی داشته باشیم لازم نیست شبانه‌روز کار و تلاش کنیم. البته نباید دست از تلاش برداریم، اما باید به‌اندازه و بافکر عمل کنیم.

5. شانس

باور اشتباه دیگری که در بین افراد معمولی وجود دارد این است که برای ثروتمند شدن لازم نیست تلاش کنیم و کارهای کوچک انجام دهیم، باید منتظر بمانیم روزی شانس در خانه‌ی ما را بزند و ثروتمند شویم. این باور هم به‌شدت رد شده است. اگر منتظر باشیم که روزی به‌صورت اتفاقی ثروتمند شویم، مطمئن باشید هیچ‌وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

شانس در همه‌جا وجود دارد. فقط افرادی می‌توانند از این شانس استفاده کنند که آمادگی استفاده از آن را داشته باشند.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید