فقط یک کسب‌وکار داشته باشید.

مدیر12 _ آموزش کارآفرینی

اگر کسب‌وکاری راه انداخته‌اید باید توجه داشته باشید که فقط یک کسب‌وکار داشته باشید. من همواره در کلاس‌ها، همایش‌ها و جلسات مشاوره به کارآفرین‌ها به‌شدت به این موضوع تأکید می‌کنم که فقط یک کسب‌وکار داشته باشید. اگر کسب‌وکارهای مختلفی دارد و حتی از درآمد آن‌ها راضی هستید یک پیشنهاد برای شما دارم. پیشنهاد می‌کنم تمام کسب‌وکارهایتان را تعطیل کنید و تمرکزتان را فقط بر یک کسب‌وکار بگذارید.

چی شد ترسیدید؟ اگر یکی از کسب‌وکارهایم شکست خورد چه؟ اگر علایقم تغییر کرد چه؟ و صدها سؤال دیگر. به شما قول می‌دهم اگر تمام کسب‌وکارهایتان را تعطیل کنید و فقط تمرکزتان را روی یکی از کسب‌وکارهایی که به آن علاقه بیشتری دارید و سوددهی مناسبی دارد بگذارید بعد از یک سال سود تنها کسب‌وکارتان، چند برابر سود مجموع چند کسب‌وکارتان خواهد بود. اگر خیلی نگران هستید و می‌ترسید، چند ماه این کار را امتحان کنید و عدد و ارقام را بررسی کنید. تمرکز را فراموش نکنید.

انجام کسب‌وکارهای متعدد باعث می‌شود رشد کسب‌وکارتان بسیار کم باشد. پس کسب‌وکارتان فقط یکی باشد. ولی محل‌های سرمایه گزاری می‌تواند بیشتر از یکی باشد.

کجا سرمایه‌گذاری کنم؟

با این توضیحات این سؤال مهم پیش می‌آید که در کدام‌یک از این منابع و محل‌ها باید سرمایه‌گذاری کنیم؟ پاسخ این است که سرمایه‌گذاری‌هایتان را در چند محل و منبع انجام دهید. حتماً این جمله را شنیده‌اید که «تمام تخم‌مرغ‌ها را نباید در یک سبد گذاشت.»، من نیز با این جمله به‌شدت موافقم؛ ما نباید سرمایه‌گذاری‌هایمان را فقط در یک محل قرار دهیم.

باوجوداینکه مِلک محل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است، اما تأکید می‌کنم که فقط در ملک سرمایه‌گذاری نکنید. اولین محلِ سرمایه‌گذاری را که برای هر فرد و کسب‌وکاری پیشنهاد می‌کنم، بیمه‌ها هستند. حتماً به‌اندازه‌ی کافی برای خودتان بیمه بخرید؛ بیمه‌های مختلفی وجود دارند، ازجمله: بیمه‌های درمانی، بیمه‌‌ی عمر و… . با شرکت‌های مختلف بیمه مشورت کنید و خود را بیمه کنید.

دومین محل سرمایه گزاری که پیشنهاد می‌کنم، ملک است. بااینکه بسیاری از افراد با این موضوع مخالف هستند، اما من به‌شدت به این موضوع پایبندم. در افراد بسیاری مشاهده کرده‌ام که با سرمایه‌گذاری در ملک، به‌شدت سرعت رشد مالی و کسب‌وکارشان را افزایش داده‌اند.

پس اولین محل سرمایه‌گذاری توصیه‌شده بیمه و سپس ملک و بعدازآن منابع و محل‌های دیگر سرمایه‌گذاری به‌ویژه بورس است. بهتر است بعدازاینکه در ملک سرمایه‌گذاری کردید به‌تدریج در سایر محل‌ها نیز سرمایه‌گذاری را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید