رساندن فروش به چند برابر ظرفیت

مدیر12 _ آموزش کارآفرینی
  • نویسنده : سبحان قاسمیان
  • موضوع : رساندن فروش به چند برابر ظرفیت
  • سایر آثار نویسنده : کتاب کارمندی یا کار آفرینی؟ _ کتاب 12 ماه یا 12 سال؟
  • مقالات مرتبط : خرید ملک
ابزارهای فروش چند برابر ظرفیت

برخی از این ابزارهای فروش، درفروش معمولی نیز به کار می‌رود، اما وجود آن‌ها درفروش فعال بسیار لازم و ضروری است.

  1. صداقت

اولین ابزار فروش فعال، صداقت است، اگر شما صادق نباشید نمی‌توانید تا چند برابر ظرفیتتان بفروشید و اگر فروشی هم داشته باشید بسیار کوتاه‌مدت است. نبود صداقت در کسب‌وکار همانند کلاه‌برداری است، کلاه‌بردارها فروشندگان موفقی هستند! اما فقط برای یک‌بار. کلاه‌بردارها فقط یک‌بار می‌توانند محصول یا خدمات خود را بفروشند. هیچ کسب‌وکاری با عدم صداقت و فریب دادنِ دیگران نمی‌تواند در درازمدت، فروش خوبی داشته باشد.

  1. علاقه به فروش

اگر به فروش علاقه‌ای ندارید، نمی‌توانید کسب‌وکاری موفق داشته باشید، پس شغلتان را حتماً تغییر دهید.

علاقه به فروش ذاتی یا اکتسابی؟

به نظر شما علاقه به فروش ذاتی یا اکتسابی است؟ ممکن است پاسخ‌های شما به این سؤال بسیار متفاوت باشد، اما به عقیده‌ی من فروش امری کاملاً اکتسابی و قابل یادگیری است. هیچ‌کسی فروشنده به دنیا نمی‌آید. ما همواره به سختی‌های فروش نگاه‌ می‌کنیم؛ به همین دلیل فروش و فروشندگی کردن برایمان جذاب نیست و به آن علاقه‌ای نداریم. اگر می‌خواهید کسب‌وکار موفقی داشته باشید، باید به فروشندگی علاقه‌مند باشید و به آن به‌عنوان شغلی جذاب نگاه کنید.

چگونه علاقه به فروش را در خودمان ایجاد کنیم؟
الف) کسب سود

برای اینکه از فروش لذت ببریم، باید به سود آن فکر کنیم. وقتی ما فروش داشته باشیم نتیجه‌ تلاش ما سود و ثروت است.

ب) حس کمک کردن

ما باید به این بیندیشیم که کار ما خدمت و ارائه‌ی محصولی است که نیاز دیگران را برطرف می‌کند، حس کمک کردن می‌تواند جذابیت فروش را برای ما دوچندان کند.

ج) تنوع

 باید دانست که موضوع فروش امری متنوع است و همین تنوع، کار فروشندگی را بسیار جذاب می‌کند. در فروشندگی موضوعات و علوم مختلفی درگیر هستند که هرکدام می‌تواند فروش را برای ما بسیار جذاب کند.

  1. شناخت محصول و مشتری

بسیاری از افراد هستند که اطلاعات تخصصی خوبی درباره‌ی محصولشان دارند، اما اطلاعاتی را که موردنیاز مشتری است، ندارند. ما باید اطلاعات تخصصیِ محصولمان را با ساده‌ترین شکل ممکن به خریداران منتقل کنیم. باید در مورد خودِ مشتریان نیز اطلاعات کافی داشته باشیم.

زمانی که از فروشنده‌ها می‌پرسیم مشتریان شما چه کسانی هستند؟ در پاسخ می‌گویند که همه می‌توانند از محصول ما استفاده کنند؛ درصورتی‌که این پاسخ کاملاً اشتباه است، درفروش باید گروهی خاص را مشخص کنیم و در مورد آن‌ها اطلاعات کاملی همچون سن، تحصیلات، علاقه، سطح مالی، الگوی خرید آن‌ها و… داشته باشیم.

هرچه قدر اطلاعات ما درباره‌ی مشتری بیشتر باشد، بدون شک فروشِ بیشتر و موفق‌تری نیز خواهیم داشت.

اطلاعاتتان در مورد محصولتان باید به‌گونه‌ای باشد که اطلاعات هیچ‌کس به سطح اطلاعات شما نرسد. این موضوع کار بسیار سختی نیست؛ زیرا می‌توانیم به‌راحتی در مورد تخصص خودمان اطلاعاتمان را افزایش دهیم.

  1. سیستم فروش

ابزاری که باید درفروش موفق داشته باشیم و متأسفانه بسیاری از کسب‌وکارها این ابزار را ندارند، سیستم فروش است. ما باید برای فروشمان سیستم و روال خاصی طراحی کنیم.

  1. بهبود سیستم

وقتی سیستم فروشمان را ایجاد کردیم، باید دائماً آن را ارتقا دهیم و حداقل هرچند روز یک‌بار، در آن تغییراتی ایجاد کنیم و مشکلاتش را برطرف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید