رسانه‌های کسب‌وکار

مدیر12 _ آموزش کارآفرینی
  • نویسنده : سبحان قاسمیان
  • موضوع : رسانه‌های کسب‌وکار
  • سایر آثار نویسنده : کتاب کارمندی یا کار آفرینی؟ _ کتاب ۱۲ ماه یا ۱۲ سال؟
  • مقالات مرتبط : خرید ملک

در تعریف رسانه آمده است که هر چیزی با مشتری یا خریدار ارتباط برقرار کند، رسانه است. برخی از این رسانه‌های فروش عبارت است از: فروشگاه، فروشنده، محصول، تبلیغات، نشریات، کارت ویزیت، لوگو، آموزش‌ها و… . آموزش روش خرید، ساده‌ترین آموزشی است که در هر کسب‌وکار می‌تواند ارائه شود.

تعداد رسانه‌ها

نباید هیچ کسب‌وکاری کمتر از 40 رسانه داشته باشد، اگر این تعداد کمتر از 40 باشد، پایه‌های کسب‌وکار متزلزل است. در هر کسب‌وکاری باید حداقل 40 رسانه وجود داشته باشد و از 10 رسانه به‌طور مستمر استفاده شود. هیچ‌وقت به یک رسانه وابسته نباشید.

چرا بازدهی یک رسانه کم است؟

زیرا مشتری‌ها دسترسی کامل به شما ندارند، برای اینکه اعتماد و اطمینان مشتری را به دست آوریم باید حداقل ما را در سه رسانه‌ی مختلف ببیند و با ما در ارتباط باشد.

هر چیزی را باید به چشم یک رسانه برای رونق کسب‌وکارمان نگاه کنیم، به‌عنوان‌مثال، ماشین، ویترین، همکار و… .

مشتری یابی توسط خریداران و هواداران
کارهایی که می‌توان با استفاده از آن خریداران و هواداران ما، برای ما تبلیغ کند، عبارت است از:
  1. توجه به نیازهای منطقی و احساسی به‌طور هم‌زمان.
  2. همواره خدماتتان را بهبود دهید.
  3. مشتریانتان را همواره پیگیری کنید.
  4. درخواست خرید و معرفی: اگر مشتریان بسیار خوبی داریم، باید از آن‌ها بخواهیم که دوباره از ما خرید کنند یا ما را به دیگران نیز معرفی کنند.
  5. گاهی باید مشتریان هوادار را غافلگیر کرد. می‌توان با پیشنهادهای جدید و خوب یا هدیه دادن، آن‌ها را غافلگیر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید