چگونه می‌توانیم ذخیره مالی برای خودمان بسازیم؟

مدیر12 _ آموزش کارآفرینی

 

1. پس‌انداز: اول هزینه بعد ذخیره.

یکی از راه‌های رایجی که برای پس‌انداز کردن وجود دارد و همه‌ی ما تقریباً با آن آشنا هستیم، این است که هزینه‌هایمان را از درآمدی که داریم پرداخت ‌کنیم و اگر مبلغِ مازادی داشت آن را پس‌انداز کنیم. من طی تجربیات مختلفی که در این سال‌ها و در ارتباط با کارآفرینان دیگر به دست آوردم، دریافتم که این روش نمی‌تواند روش مناسبی برای ذخیره‌ی مالی و پس‌انداز کردن باشد.

معمولاً ما سعی می‌کنیم تمام هزینه‌هایمان را از درآمدمان پرداخت کنیم. اگر مبلغ مازادی ماند، که معمولاً هم چیز زیادی نمی‌ماند، پس‌انداز کنیم. من در چند سال اخیر از روش دیگری استفاده کردم و این روش را نیز به دوستان کارآفرین و مشتریانی که داشتم آموزش دادم و آن‌ها نیز این روش را به کاربردند و از نتایج آن شگفت‌زده شدند؛ امروز این روش را به شما نیز آموزش می‌دهم و اطمینان دارم که به‌شدت به شما نیز کمک خواهد کرد. من این روش را روش پیش‌انداز نامیده‌ام.

2. روش پیش‌انداز: اول ذخیره بعد هزینه.

در روش پیش‌انداز ما اول هزینه نمی‌کنیم، بلکه در ابتدا ذخیره می‌کنیم و بعد برای هزینه‌هایمان برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم و مبلغی را طبق برنامه‌ریزی‌‌ای که برای هزینه‌ها تعیین کرده‌ایم استفاده می‌کنیم. بدین ترتیب ابتدا ذخیره و سپس هزینه می‌کنیم. در این روش جای اولویت ذخیره و هزینه کردن عوض‌شده است؛ یعنی ابتدا ما ذخیره می‌کنیم سپس از مبلغ ذخیره برداشت می‌کنیم و هزینه می‌کنیم.

این روش بسیار ساده است اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد این روش بدانید، تجربیاتم را در این سال‌ها که روی دوستان کارآفرین نیز نتیجه‌بخش بوده است، در سایت مدیر12 قرار داده‌‌ام و کتابی الکترونیکی نوشته‌ام به نام پس‌انداز به روش ثروتمندان که در سایت Modir12.ir/melk قرار دارد. حتماً در اولین فرصت این کتاب را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید