چرا ملک محل خوبی برای سرمایه گزاری است؟

مدیر12 _ آموزش کارآفرینی
 1. آرامش و امنیت (خانه و کسب و کار)

چرا بر خرید ملک تأکید می‌کنم؟ داشتن ملک چه مزایایی دارد؟ اگر ملکی بخرید، می‌توانید خودتان از آن استفاده کنید. آرامش و امنیتی که در ملک خودتان برای زندگی و کسب‌وکارتان دارید با ملک مستأجری قابل‌مقایسه نیست. به‌عنوان مثال اگر شما در یک‌منزل مسکونی ۲۰۰ متری مستأجر هستید، آن امنیت و آرامشی را که در یک ملک ۵۰ متری که برای خودتان است حس می‌کنید، ندارید. احساس آرامش و امنیت در این دو منزل بسیار متفاوت است.

در مورد کسب و کار نیز دقیقاً همین موضوع صدق می‌کند. هرچقدر ملک‌های کوچک‌تر و ضعیف‌تری داشته باشید، اما مالکیتش برای خودتان باشد، کسب‌وکارتان می‌تواند به‌سرعت رشد کند. زیرا در این مکان شما احساس آرامش و امنیت دارید. شاید سایر منابع سرمایه‌گذاری، این آرامش و امنیت را نتوانند ایجاد کنند. مثلاً اگر شما به‌عنوان سرمایه، مقدار زیادی طلا داشته باشید به‌احتمال‌زیاد، نگران گم‌شدن، سرقت رفتن و خطرات دیگر هستید. درحالی‌که ازملکتان به‌راحتی می‌توانید استفاده کنید و احساس امنیت و آرامش داشته باشید.

2. درآمد (اجاره و رشد)

دومین مزیت ملک، درآمدزا بودن آن است. ملک علاوه بر اینکه محل سرمایه‌گذاری خوبی است، می‌تواند محلی باشد که برای شما درآمد نیز ایجاد می‌کند، به‌عنوان مثال درآمدی که شما از اجاره‌ی ملک مازادِ خود می‌توانید داشته باشید. حتی اگر ملک مازاد نیز ندارید همان مبلغی را که می‌بایست اجاره پرداخت کنید صرفه‌جویی کرده‌اید.

خوشبختانه یا متأسفانه، ملک هرسال رشد می‌کند این رشد تقریباً با تورم افزایش می‌یابد. ملک ممکن است در برخی سال‌ها دچار رکود می‌شود و در برخی سال‌ها به‌شدت رشد کند.  به‌هرحال معمولاً ارزش ملک از مقدار تورم کمتر نمی‌شود و هم‌زمان با آن رشد می‌کند و این می‌تواند یک منبع درآمدزا برای شما باشد.

3. پشتوانه (ضمانت)

ملک می‌تواند به‌عنوان پشتوانه و ضمانت ما باشد. جایی که به‌شدت پشتوانه بودن ملک خود را نشان می‌دهد، بانک‌هاست؛ زیرا اگر به بانک‌ها مراجعه کنید و بگویید که من املاکی دارم، به‌شدت از شما استقبال می‌کنند. می‌توانید ازملک به‌عنوان ضامن استفاده کنید. احتمالاً وام‌های خوبی را نیز به شما خواهند داد.

شما در هرجایی که لازم باشد می‌توانید ازملک به‌عنوان ضمانت و پشتوانه استفاده کنید. شاید سایر منابع سرمایه‌گذاری این قابلیت را نداشته باشند. به‌عنوان مثال سهام و ارز را نمی‌توانید به‌عنوان ضمانت استفاده کنید. خوشبختانه ملک این خاصیت را دارد، به‌ویژه طبق قوانین ما به‌راحتی می‌توان از این قابلیت استفاده کرد.

4. امنیت؛

یکی از محل‌های بسیار امن سرمایه‌گذاری، ملک است. این جمله را شنیده‌اید که بهترین جای سرمایه‌گذاری روی زمین، روی زمین است. این جمله‌ی خیلی جالبی است و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که این جمله دارد این است که حادثه‌ یا هر اتفاقی که بیفتد، زمین ملک سر جای خودش می‌ماند. ملک با زلزله، سیل و هر حادثه‌ی دیگری به‌آسانی از بین نمی‌رود.

مهم‌ترین حُسن ملک این است که قابلیت سرقت ندارد. درحالی‌که سایر منابع سرمایه‌گذاری مانند طلا و ارز به‌شدت در معرض سرقت هستند و امنیتشان کمی پایین است. ولی ملک یکی از جاهای امنی است که با خیال راحت می‌توانید چندین ملک داشته باشید و نگران از دست دادن آن نباشید.

5. قلک پس‌انداز

یکی از مزیت‌های دیگر ملک که موردعلاقه‌ی من می‌باشد این است که با استفاده ازملک می‌توانید مبالغ قابل‌توجهی پول پس‌انداز کنید. این خاصیت قلک بودن ملک است. شما می‌توانید با روش‌های مختلف و با قرض‌ و بدهی‌های زیاد، مِلک خرید کنید.

وقتی بدهکار می‌شوید، مجبورید که صرفه‌جویی در پیش بگیرید و از این صرفه‌جویی، مبالغی را پس‌انداز کنید. پس پولتان را در ملک سرمایه‌گذاری کنید. هم‌زمان ملک هم برای شما کار می‌کند و درآمد برایتان دارد. درنهایت بعد از یک سال و گاهی چند سال می‌بینید قلکی پر از پول‌دارید که ذخیره کافی در آن وجود دارد.

6. دارایی مخفی

مزیت دیگر ملک این است که دارایی مخفی می‌باشد؛ بدین ترتیب که کسی نمی‌تواند بداند که شما چقدر پول‌دارید یا ارزش املاک شما چقدر است. آیا می‌دانید که من چند ملک‌دارم؟ قطعاً کسی نمی‌داند؛ زیرا نه املاک مرا دیده‌اید و نه میدا‌نید که چه میزان است. اما اگر کسی از دوستان، با من برخورد داشته باشد به‌راحتی می‌تواند بفهمند که ماشین من چقدر ارزش دارد. ملک به‌آسانی قابل‌شناسایی نیست؛ زیرا چیزی که دست شما است فقط یک برگ سند مالکیت می‌باشد. کسی نمی‌تواند حدس بزند املاک شما دقیقاً چه مقدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید