پول خرید ملک را از کجا بیاورم؟

مدیر12 _ آموزش کارآفرینی

 

تأمین سرمایه‌ی خرید ملک خیلی مهم است. ما باید به‌اندازه‌ی کافی سرمایه داشته باشیم تا بتوانیم ملک مناسبی را بخریم. با توجه به درآمد و مقدار پس‌انداز، ملک‌های مختلفی را می‌توانیم بخریم.

منابع سرمایه‌ای متفاوتی وجود دارد؛ من اکنون می‌خواهم منابع در دسترس را که برای همه‌ی مردم قابل‌استفاده است، خدمت شما دوستان معرفی کنم. خودتان جلسه‌ی خصوصی داشته باشید و محاسبه کنید که دقیقاً چقدر منابع در اختیاردارید. در اولین فرصت اقدام کنید و ملک مناسب را بخرید.

ملک جزو محل‌های سرمایه گزاری است که حتی اگر کل پول خرید ملک را نداشته باشید بازهم می‌توانید در آن سرمایه گزاری کنید. با منابع تأمین سرمایه خرید ملک بیشتر آشنا شویم:

  • معجزه! والدین، ارث، قرعه‌کشی، حق مسکن و…

اولین منبع سرمایه‌ی خرید ملک را من معجزه نامیده‌ام. افراد بسیار کمی هستند که بتوانند از این منبع استفاده کنند. برخی افراد منتظر هستند که والدینشان برایشان ملکی را خریداری کنند. من که چنین شانسی نداشتم! برخی افراد انتظار دارند که زمین به آن‌ها ارث برسد یا پولی ارث ببرند و با آن بتوانند یک ملک خوب و مناسب بخرند.

برخی افراد منتظر هستند که در قرعه‌کشی برنده شوند و با پول قرعه‌کشی ملک بخرند. برخی از دوستان به‌ویژه کارمندان در فیش حقوقی خود مبلغی به نام حق مسکن دارند و منتظر هستند که با این حق مسکن بتوانند ملک بخرند. این رقم مدت‌هاست که تغییر نکرده؛ من پیش‌بینی می‌کنم  100  تا ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا بتوانیم با این پس‌انداز، ملک یا منزل بخریم.

بسیاری از این منابع رد شده است و نمی‌توانیم روی این منابع حساب کنیم. اگر خوش‌شانس باشیم و این منابع را نیز داشته باشید باید مدت‌ها صبر کنیم تا ملک موردنظرمان را بخریم. اگر هیچ‌کدام از این منابع را ندارید نگران نباشید چون منابع بسیار راحت‌تر و مناسب‌تری برای خرید ملک وجود دارند.

  • ذخیره مالی پیش و پس‌انداز

دومین منبع سرمایه‌ی خرید ملک، ذخیره‌های مالی، مانند پیش و پس‌انداز هستند که ما می‌توانیم برای خودمان ایجاد کنیم که پیش‌تر در موردشان صحبت کردیم. کتاب الکترونیکی پس‌انداز به روش ثروتمندان را از سایت ما به‌صورت رایگان دریافت کنید، این کتابِ خلاصه را حتماً مطالعه کنید و برای ذخیره مالی کافی برنامه‌ریزی کنید.

  • دارایی‌ها: طلا، خودرو، سهام ارز، وسایل و…

سومین منبعی که برای سرمایه‌ی خرید ملک توصیه می‌کنم دارایی‌ها است. با توجه به آینده‌نگری‌ای که درگذشته داشتیم، مقداری طلا، خودرو، سهام یا وسایل اضافی داریم. همه‌ی ما در خانه‌هایمان وسایلی داریم که می‌توانیم بخشی از آن‌ها را به پول نقد تبدیل کنیم و برای خرید ملک از آن استفاده کنیم.

من اطمینان می‌دهم اگر وسایلی در خانه یا در محل کارتان دارید که در شش ماه یا حداکثر یک سال گذشته از آن استفاده نکرده‌اید، این‌ها وسایل اضافی هستند. می‌توانید آن‌ها را بفروشید و برای خرید ملک از آن استفاده کنید.

  • خود ملک: رهن، اجاره، اعتبار و…

چهارمین منبع که شاید تاکنون در مورد آن چیزی نشنیده باشید یا حتی به آن فکر نکرده‌اید خود ملک است. تنها محل سرمایه‌گذاری که این‌چنین قابلیتی را داشته باشد فقط ملک است. درواقع خود ملک به ما کمک می‌کند که سرمایه‌ی خریدش را تأمین کنیم. ما می‌توانیم ملکی که می‌خریم را رهن دهیم و بخشی از پول خرید ملک را از مستأجر قرض بگیریم. مستأجرها به مالکان کمک می‌کنند که ملک بخرند.

  • قرض گرفتن. قرض نمی‌دهیم اما برای خانه…

پنجمین روش تأمین سرمایه برای خرید ملک قرض گرفتن است. ما می‌توانیم برای خرید یک سری از وسایل و مایحتاج، با توجه به اعتباری که داریم از اطرافیان قرض بگیریم. شاید این مسئله پیش آید که کسی به ما پول قرض ندهد. مثلاً اگر بخواهید ماشین بخرید یا ماشین خود را عوض کنید کسی تمایل ندارد به شما وام دهد، اما اگر برای خرید خانه یا محل کار قرض بخواهید به‌احتمال‌زیاد به شما خواهند داد.

مهم‌ترین دلیل قرض دادن برای ملک این است که ملک جای امنی برای سرمایه‌گذاری است. افرادی که قرض می‌دهند اطمینان دارند که پولشان هدر نمی‌رود و قابل‌برگشت است. اما برای خرید ماشین، وسایل تشریفاتی، وسایل خانه، خرید طلا و چیزهای دیگر شاید افراد تمایلی به قرض دادن نداشته باشند. آن‌ها این‌گونه استدلال می‌کنند که خرید این‌ها لزومی ندارد، اما با خرید ملک یا خانه موافقت و معمولاً استقبال می‌کنند.

من تاکنون چندین ملک را با قرض گرفتن از دوستان و آشنایان خریده‌ام. اما برای خرید ماشین که درخواست قرض کردم کسی موافقت نکرد و به بهانه‌های مختلف گفتند که ما پول‌نداریم. درهرصورت برای خرید ماشین، کسی به من قرض نداد. شاید دلیلش این باشد که برای خرید ملک اطمینان دارند و می‌توانند به‌راحتی قرض دهند و مطمئن هستند که پولشان درنهایت برمی‌گردد و از بین نمی‌رود.

  • وام

برای خرید ملک می‌توانید وام بگیرید؛ خود ملک می‌تواند به‌عنوان ضامن شما باشد. منابع سرمایه گزاری دیگر، ما را برای گرفتن وام تضمین نمی‌کنند. به همین دلیل سایر محل‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری ممکن است به‌صرفه نباشند.

ملک ما می‌تواند به‌عنوان اعتبار و ضامن ما باشد. شاید این موضوع کمی مبهم به نظر برسد، اما روش‌های ساده‌ی بسیاری وجود دارد. در این زمینه مطالب و مقالات رایگان بسیاری در سایت مدیر ۱۲ وجود دارد، حتماً این مطالب را مطالعه کنید و از روش‌های جالب و ساده‌ای برای تأمین سرمایه خرید ملک استفاده کنید.

  • مشارکت

روش دیگر خرید ملک روش مشارکت است؛ شما می‌توانید ملک خود را به‌صورت شریکی خرید کنید. بااینکه من به‌شدت با شراکت مخالف هستم، اما در مورد ملک معمولاً مشکلی پیش نمی‌آید. زیرا همه‌چیز واضح و شفاف است و برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌باشد در این صورت شما قرارداد می‌بندید و به‌صورت شراکتی سرمایه‌گذاری می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید