شش راهکار کاهش هزینه ها در 12ماه

مدیر12 _ آموزش کارآفرینی

چگونه هزینه هایمان را کاهش دهیم؟ مطمئنم با خیلی از چیزهایی که خواهم گفت مخالف هستید.حتما آن ها را یادداشت کنید و زودتر امتحان کنید.

  • هزینه ها را یادداشت کنید.

تمام هزینه هایمان را یادداشت کنیم حتی اگر مبلغ هزینه شده با توجه به درآمدتان مبلغ قابل توجهی نیست آن را یادداشت کنید. پیشنهاد می کنم که این کار را برای چندماه انجام دهید و روزانه هزینه های خود را بنویسید، هرچه پرداخت می کنید.

  • ماهانه جمع بندی کنید.

در پایان ماه تمام آنها را جمع بندی کنید. چند سرفصل تعریف کنید مثلا، هزینه ی خوراک، سوخت ماشین، هزینه ی خودرو و… حدود دوازده سرفصل درست کنید و ببینید که در ماه برای هر کدام چقدر هزینه می کنید. خودتان تعجب خواهید کرد که چگونه در مورد بعضی موارد زیاد هزینه کرده اید.

  • هر ماه فقط یک منبع هزینه ای را انتخاب کنید.

هر ماهی یک مورد را انتخاب کنید و برای کاهش آن برنامه ریزی کنید، خلاقیتی به خرج دهید ، راجع به آن تحقیق کنید. می توانید در اینترنت دنبال راهکار های هزینه های خوراک، تفریحات کم خرج و… باشید. هر ماه روی یکی از موارد تمرکز کنید و وسوسه نشوید و بگویید مثلا اگر ده سرفصل هزینه ای دارید و هر کدام را ده درصد کاهش دهید که در نهایت رقم قابل توجهی می شود. اگر بخواهید اینگونه پیش روید و پس انداز کنید مطمئن باشید هیچ وقت هزینه هایتان کم نخواهد شد. ماهی فقط یک مورد را قربانی کنید و شروع کنید به کم کردن هزینه ها.

  • خانواده و اطرافیان را همراه کنید.

اگر خانواده هایتان همکاری نمی کنند می توانید یک هدف مشترک برای خانواده تعریف کنید و مطمئن باشید همکاری خواهند کرد. هدف مشترک چه چیزهایی می تواند باشد؟ خرید خانه و ملک و ملک اضافی. این کار نیاز به تمرین و ممارست دارد و باید کم کم به این روش عادت کنید.

 

  • با موجودی محدود به خرید بروید.

یک مورد جالبی که من چندین بار امتحان کرده ام و جواب می دهد، این است که وقتی می خواهید خرید کنید هیچ وقت با کارتی که در آن پول زیادی دارید این کار را انجام ندهید. امکان ندارد شما به محدودیت آن فکر کنید به عنوان مثال، به اندازه ی صدهزار تومان می خواهید خرید کنید و با کارتی که دارای موجودی یک میلیون است خرید کنید. مطمئن باشید خیلی بیشتر از مقداری که انتظار داشتید خرید خواهید کرد و شاید هم تمام یک میلیون تومان را هدر دهید. مثلا برای خرید مواد غذایی در خانه براوردی حدودی داشته باشید، هنگام خرید فقط حدود پول براورد شده را همراه خود داشته باشید و مطمئن باشید بهینه خرید خواهید کرد.

  • تبلیغات را نگاه نکنید.

خیلی از تبلیغاتی که مخصوصا از تلویزیون پخش می شود با وجود اینکه خودتان می دانید آن کالا را نیاز ندارید اما چون پیشنهادشان خیلی جذاب است احساس می کنید اگر کالا را نخرید آن را از دست می دهید و ضرر می کنید پس کالا را خریداری می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید